L'Ajuntament de l'Aldea informa de forma resumida de les diferents mesures econòmiques aprovades per les diferents administracions per frenar l'impacte econòmic provocat pel COVID-19 en les empreses.
CONSULTEU LA NORMATIVA DE REFERÈNCIA I ENLLAÇOS WEB QUE US ADJUNTEM
IMPORTANT: ELS TRÀMITS S'HAN DE FER A L'ADMINISTRACIÓ CORRESPONENT.
CONSULTA LES MESURES COVID19 A LA WEB DE L’ÀREA D'ACTIVACIÓ ECONÒMICA I OCUPACIÓ DEL CONSELL COMARCAL DEL BAIX EBRE: ANAR A BAIX EBRE AVANT
Afecta a | Mesura | Documentació Consulta |
---|---|---|
Empreses i autònoms |
Des de la Regidoria d’Acció Comercial informem que ja es poden sol·licitar les ajudes per implantar mesures sanitàries arran de la pandèmia del Covid-19. El termini per presentar la sol·licitud amb els model formalitzat, finalitzarà el dia 15 de desembre de 2020. |
https://laldea.cat/ajuntament/informacio-oficial/subvencions/convocatoria |
Tota la població |
Des de l'Ajuntament us informem que, tal i com havíem anunciat en una nota anterior, ja tenim programat com serà el repartiment de mascaretes per a la població. Finalment, després d'estudiar totes les possibilitats i col·lectius, hem cregut convenient fer entrega d'una mascareta a tota la població major de 2 anys, donada la desescalada del confinament. |
|
Totes aquelles persones que es vulguin introduir -se en el món de la comunicació online |
Des de Pymeralia i amb el suport de la regidoria d’Acció Comercial de l’Ajuntament de l’Aldea s’han creat una sèrie de cursos gratuïts anomenats Webinars Empresarials, amb la intenció d’ajudar a totes aquelles persones que es vulguin introduir -se en el món de la comunicació online. |
Enllaç als cursos AQUÍ |
L'Ajuntament de l'Aldea facilitarà ampliar les terrasses als Bars i Restaurants |
Per tal de facilitar el retorn de l'activitat als locals d'Hostaleria i restauració, l'Ajuntament ha informat als propietaris de Bars i Restaurants, que a partir del dia 11 de maig podran ampliar les seues terrasses tots els metres que necessiten, sense cap cost addicional i sempre respectant les mesures d'aforament que marca la fase de desescalada vigent. |
|
Tota la població |
Adhesió al decàleg de recuperació socioeconòmica. El municipalisme català elabora un paquet de 55 mesures per combatre la crisi sanitària, social i econòmica derivada de la COVID-19 |
Accediu a l'enllaç aquí |
Proveïdors, autònoms, comerços i empreses |
Avançament dels pagaments als proveïdors, autònoms, comerços i empreses. |
|
CAP de l'Aldea |
Donació de material preventiu pel Covid-19 al CAP de L’Aldea. |
|
Tota la població |
Un cop acabada la crisis, Sorea atendrà de manera personalitzada a totes aquelles famílies, comerços o empresaris per tal d’afrontar còmodament els rebuts. |
|
Tota la població |
Creació d’activitats en xarxa i a distància. |
|
Tota la població |
Tancament del Casal de Joves, de la Gent Gran, Centre de Dia, Llar d’Infants, Biblioteca i instal·lacions esportives municipals. |
|
Tota la població |
Tancament del cementiri municipal. |
|
Tota la població |
Tancament de la deixalleria. |
|
Tota la població |
Tancament dels Parcs Infantils. |
|
Tota la població |
Suspensió de tots els terminis Administratius de l’Ajuntament de l’Aldea. |
|
Tota la població |
Suspensió de tots els procediments de cobrament iniciats per la via executiva a través de BASE i que fan referència a l’Aldea. |
|
Treballadors Municipals |
Reducció de la jornada laboral per als treballadors municipals i adaptació al teletreball en els casos que és possible. |
|
Tota la població |
Controls pels cossos de seguretat, per fer més efectiu el confinament. |
|
Tota la població |
Desinfecció de les zones de via pública on hi ha comerços de primera necessitat de forma periòdica. |
|
Tota la població |
Anul·lació d’actes, esdeveniments i activitats municipals. |
|
Tota la població |
Difusió del llistat de comerços que ofereixen venda on-line i repartiment a domicili, de productes de primera necessitat per a persones vulnerables. |
Accediu a l'enllaç aquí |
Tota la població |
Comunicació fluida a la ciutadania dels comunicats oficials rebuts per l’Alcalde |
|
Tota la població |
Suspensió de l’activitat i de les quotes del Centre de Dia i Llar d’Infants |
|
Tota la població |
Ajornament de pagament d’impostos que depenen de l’administració local. |
|
Tota la població |
Accés restringit al registre municipal tot garantint els tràmits d’urgència i essencials. |
|
Persones Vulnerables |
Coordinació des de la regidoria de Foment a les persones, per a l’atenció a persones vulnerables: primeres necessitats amb Serveis Socials i Càritas, i servei de repartiment de medicines amb la col·laboració de Creu Roja i Les farmàcies locals. |
|
Tota la població |
Activació del Pla d’Emergència Municipal en fase d’alerta (Procicat) |
Òrgan | Afecta a | Mesura | Requisits | Documentació Consulta | Lloc de Tramitació |
---|---|---|---|---|---|
Generalitat |
Persones treballadores afectades per un expedient de regulació temporal d'ocupació com a conseqüència de la crisi derivada de la COVID-19 i a persones amb contracte fix discontinu beneficiàries de la prestació extraordinària |
ORDRE EMT/137/2021, de 25 de juny, per la qual s'obre el tràmit d'inscripció prèvia de l'ajut extraordinari adreçat a persones treballadores afectades per un expedient de regulació temporal d'ocupació com a conseqüència de la crisi derivada de la COVID-19 i a persones amb contracte fix discontinu beneficiàries de la prestació extraordinària. |
Consultar Publicació DOGC |
||
Generalitat |
Treballadors i treballadores autònoms (empresaris iprofessionals) i empreses no financeres per al suport a la solvència i reducció de l'endeutament del sector privat. |
ORDRE ECO/127/2021, de 14 de juny, per la qual s'obre el tràmit d'inscripció prèvia dels ajuts extraordinaris directes de suport a la solvència empresarial en resposta a la pandèmia de la COVID-19. |
Consulta publicació DOGC |
Consulta publicació DOGC |
Consulta publicació DOGC |
Generalitat |
Professionals artístics i tècnics del món de la cultura, autònoms, empreses i entitats sense ànim de lucre que duguin a terme activitats professionals, artístiques i tècniques remunerades, i entitats que organitzen activitats culturals de pagament. |
Prestacions directes a professionals de la cultura. Adreçat a professionals artístics i tècnics del món de la cultura. S’obre la convocatòria el proper 11 de novembre. Per cancel·lació d’espectacles i activitats culturals. Adreçat a autònoms, empreses i entitats sense ànim de lucre que duguin a terme activitats professionals, artístiques i tècniques remunerades, i entitats que organitzen activitats culturals de pagament. S’ obre la convocatòria el proper 12 de novembre. Subvenció per a la cancel·lació de concerts o espectacles musicals en festivals de música, públics i privats, nacionals i internacionals, amb motiu de la crisi per la Covid-19. Adreçat a Autònoms, empreses i entitats sense ànim de lucre contractades. |
Podeu consultar la publicació oficial AQUÍ |
Per accedir al tràmit, cliqueu AQUÍ. |
|
Generalitat |
Persones autònomes afectades per les conseqüències econòmiques del COVID-19. |
A partir de dilluns 9 de novembre es podrà sol·licitar l'ajut de 2.000 euros per a les persones autònomes afectades per les conseqüències econòmiques del COVID-19 Aquest suport econòmic, que beneficiarà 10.000 persones, s’afegeix al de 7,5 milions que el Departament va destinar el mes de març i que ja va beneficiar 8.869 persones. El Departament destina enguany 62.660.500 euros a les persones autònomes en diferents actuacions (ajuts econòmics i programes de formació i assessorament) que beneficiaran en total unes 44.000 persones. |
Ha de tenir el domicili fiscal en un municipi de Catalunya. |
Més Informació AQUÍ |
Enllaç a la tramitació de l'ajut: AQUÍ |
Generalitat |
Professionals autònoms i pimes que prestin activitats de restauració o siguin titulars d’un centre d’estètica i bellesa |
Us informem que en data , 27/10/20, ha sortit publicada, al DOGC núm. 8256, la RESOLUCIÓ per la qual s’obre la convocatòria per a la concessió de subvencions en l’àmbit de les activitats de restauració, i els centres d’estètica i bellesa afectats econòmicament per la COVID-19 |
Ser professionals autònoms i pimes que prestin activitats de restauració (bars, restaurants i cafeteries, inclosos aquells que presten la seva activitat dins d’un establiment col·lectiu com poden ser centres comercials o mercats municipals) o siguin titulars d’un centre d’estètica i bellesa, donades d’alta en el cens de l’impost d’activitats econòmiques, que han estat obligades al tancament en base a la Resolució SLT/2546/2020, de 15 d'octubre, per la qual s’adopten noves mesures de salut pública per a la contenció del brot epidèmic de la pandèmia de COVID-19 al territori de Catalunya. |
Per més informació podeu prémer aquí |
Cal presentar el model normalitzat de sol·licitud que us podreu descarregar a l’enllaç directe que trobareu a la pàgina d’inici de la web del CCAM, un cop s'hagi obert el tràmit, o bé a la pàgina http://canalempresa.gencat.cat, |
Generalitat |
Professionals i empreses del sector turístic |
Es fa pública la convocatòria per a la concessió de subvencions a autònoms i empreses del sector turístic de Catalunya afectats econòmicament per les conseqüències de la COVID-19 |
Consultar la resolució EMC/1478/2020 AQUÍ |
Consultar la resolució EMC/1478/2020 AQUÍ |
El formulari de sol·licitud normalitzat està disponible a l'apartat Tràmits de la web de la Generalitat de Catalunya (http://tramits.gencat.cat) i al portal corporatiu de tramitació Canal Empresa (http://canalempresa.gencat.cat). Les sol·licituds i els altres tràmits associats al procediment de concessió, verificació i control de les subvencions s'han de formalitzar exclusivament pel canal electrònic, a través del Canal Empresa (http://canalempresa.gencat.cat). |
Generalitat |
Joves inscrits al programa de Garantia Juvenil per a l'any 2020 |
Obrir la convocatòria per a la concessió de subvencions del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies per al desenvolupament de les subvencions per afavorir l'autoocupació de joves inscrits al programa de Garantia Juvenil en situació d'inscrit beneficiari. Les mesures de foment del treball autònom que regula aquesta convocatòria consisteixen en la subvenció d'un import fix de fins a 10.000,00 euros per a cada jove que es doni d'alta de manera ininterrompuda al règim de la Seguretat Social dels treballadors autònoms o mutualitat del col·legi professional corresponent durant un període de 12 mesos per garantir uns ingressos mínims a l'autònom a l'inici de la seva activitat econòmica. |
Consultar a RESOLUCIÓ TSF/1270/2020 |
Consultar a RESOLUCIÓ TSF/1270/2020 |
|
Generalitat |
Micro i petites empreses del sector industrial i de serveis a la |
Es fa pública la convocatòria per a la concessió de subvencions per a micro i petites empreses del sector industrial i de serveis a la producció afectades econòmicament per la situació de crisis ocasionada per la COVID-19, per tal de poder fer efectiva la continuïtat de la seva activitat amb el manteniment dels treballadors/ores amb contracte indefinit. |
Totes les empreses beneficiàries hauran de complir els requisits establerts a la RESOLUCIÓ EMC/1317/2020 |
||
Generalitat |
Arrentadaris en situació de vulnerabilitat econòmica i social |
S'adopten mesures urgents complementàries en l'àmbit social i econòmic per fer front a la COVID-19, estableix determinades mesures per pal·liar aquesta situació. Dins d'aquestes mesures, l'article 9 preveu una línia d'avals per a la cobertura del finançament als arrendaments en situació de vulnerabilitat social i econòmica que ha de possibilitar a tots aquells arrendataris que es trobin en aquesta situació l'accés a ajuts transitoris de finançament en forma de préstecs sense despeses ni interessos. D'altra banda, l'article 10 preveu una segona mesura, que consisteix a incorporar en el Pla Estatal d'Habitatge 2018-2021, regulat al Reial decret 106/2018, de 9 de març, un nou programa d'ajuts per contribuir a minimitzar l'impacte econòmic i social de la COVID-19 en els lloguers d'habitatge habitual. |
Podeu consultar qui s'en pot beneficiar a la resolució AQUI |
Podeu consultar la resolució AQUI |
Preferentment, a través de mitjans electrònics al web de la Generalitat de Catalunya https://web.gencat.cat/es/tramits. Podreu trobar més mitjans de tramitació a la resolució (pàg. 4): AQUÍ
|
Generalitat |
Persones treballadores |
El Govern de la Generalitat ha previst una dotació pressupostària de 20 milions d'euros per a despeses de primera necessitat i amb la finalitat de pal·liar aquesta situació. La prestació consistirà en un ajut extraordinari per a la sostenibilitat econòmica de les famílies a Catalunya per un import de dos-cents euros, en un pagament únic, amb l’objectiu de facilitar l’adquisició de productes d’alimentació, farmàcia i altres subministraments bàsics. |
|
Enllaç a la publicació AQUÍ |
Enllaç a informació sobre tramitació AQUÍ |
Generalitat |
Treballadors per compte propi o per compte d'altri. |
L'objecte d'aquesta convocatòria és regular la tramitació i concessió de la prestació que preveu l'article 3 del Decret llei 14/2020, de 28 d'abril, pel qual s'adopten mesures en relació amb el Sistema sanitari integral d'utilització pública de Catalunya, en l'àmbit tributari i social, per pal·liar els efectes de la pandèmia generada per la COVID-19 i d'adopció d'altres mesures urgents amb el mateix objectiu, la qual consisteix en una prestació econòmica extraordinària, de pagament únic, amb l'objectiu de facilitar l'adquisició de productes d'alimentació, farmàcia i altres subministraments bàsics, destinada a treballadors per compte d'altri o per compte propi, amb càrregues familiars, que acreditin una reducció dràstica i involuntària en els seus ingressos com a conseqüència de la declaració de l'estat d'alarma decretat pel Reial decret 463/2020, de 14 de març, pel qual es declara l'estat d'alarma per a la gestió de la situació de crisi sanitària derivada de la COVID-19. |
Requisits AQUÍ |
Descarrega't AQUÍ la ressolució |
Les sol·licituds i altres tràmits associats al procediment de concessió, verificació i control de les prestacions s'han de formalitzar pel canal electrònic. El formulari de sol·licitud normalitzat està disponible a l'apartat Tràmits del web de la Generalitat de Catalunya (http://tramits.gencat.cat) i aquest formulari específic de la convocatòria és el que s'ha d'utilitzar per presentar la sol·licitud. Un cop emplenat el formulari específic de la convocatòria, s'ha de presentar electrònicament mitjançant l'apartat de Tràmits del web de la Generalitat de Catalunya (http://tramits.gencat.cat). |
Generalitat |
Entitats del sector del comerç, artesania i moda, sense ànim de lucre, associacions de mercats, cooperatives o centrals de compra. Pimes de comerç artesania i moda.
Ajuntaments i els organismes públics que hi estiguin adscrits o vinculats, entitats municipals descentralitzades, mancomunitats i consells comarcals. |
Oberta la Convocatòria per a la sol·licitud d'ajuts al comerç de 9 milions d'euros per fer front a l'emergència sanitària pel COVID-19 |
Podeu consultar les particularitats d'aquests ajuts AQUÍ Podeu visualitzar la presentació AQUÍ |
||
Generalitat |
Tota la població |
El Departament de la Presidència de la Generalitat de Catalunya ha publicat el DECRET LLEI 11/2020, de 7 d'abril, pel qual s'adopten mesures econòmiques, socials i administratives per pal·liar els efectes de la pandèmia generada per la COVID-19 i altres de complementàries. |
Podeu descarregar el DECRET LLEI 11/2020 aquí |
||
Estat |
Treballadors Autònoms |
El Ministerio de Transición Ecológica ha regulat la forma en que els treballadors autònoms que hagin cessat la seva activitat o l’ha hagin vist reduïda per l’actual crisi pugin sol.licitar acollir-se al “bono social eléctrico” per poder tenir un descompte en la factura de la llum, i ha publicat el model de formulari per poder adherir-se. Podran acollir-se als cinc dies des de quan la comercialitzadora elèctrica rebi tota la documentació correcta i completa. |
Acreditar que té dret a la prestació per haver cessat la seva activitat professional o per haver vist la seva facturació reduïda en el mes anterior de la sol.licitud del bono en, almenys, un 75 % en relació a la mitjana de facturació del semestre anterior. |
Enllaç a Bono Social: Aquí
|
Enllaç a Bono Social: Aquí |
Generalitat |
Autònoms i Empreses |
L’Institut Català de Finances finança a emprenedors, autònoms, microempreses, pimes i grans empreses mitjançant un ampli ventall de productes i instruments financers. En funció de les característiques del negoci i/o projecte, ofereixen la solució de finançament que millor s’adapti a la necessitat de cadascú. PRÈSTEC AMB AVAL DEL 100% D’AVALIS DE CATALUNYA PER COBRIR LES NECESSITATS DE LIQUIDITAT DE LES PIMES CATALANES A CONSEQÜÈNCIA DEL COVID-19. |
Les empreses s’hauran de comprometre a mantenir els llocs de treball. Condicions financeres:
Termini:
Tipus d’interès:
|
Institut Català de Finances: Nota de Premsa del ICF |
Institut Català de Finances: Enllaç a la sol·licitud del préstec |
Generalitat |
Persones Autònomes, persones físiques, donades d'alta com a treballadores autònomes al Règim Especial del Treball Autònom de la Seguretat Social (RETA) amb domicili fiscal, i si escau, el centre de treball a Catalunya |
L'ajut consisteix en una prestació econòmica única, que te per finalitat compensar les pèrdues econòmiques de persones treballadores autònomes, persona física, amb activitats econòmiques per a les quals s'ha decretat el seu tancament pel Reial decret 463/2020, de 14 de març, pel qual es declara l'estat d'alarma per a la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada pel COVID-19, modificat pel Reial Decret 465/2020 i normes concordants i que a l'hora acreditin una reducció dràstica i involuntària de la seva facturació a conseqüència dels efectes del Coronavirus i que no disposen de fons alternatius d'ingressos. La quantia de l'ajut pot ser fins a un màxim de 2.000 euros, d'acord amb el que preveu l'article 15.1 del Decret llei 7/2020, de 17 de març. En cap cas, l'import de l'ajut serà inferior a 100 euros ni superior a 2.000 euros.
|
a) Ser persona treballadora autònoma persona física. No s'inclouen els treballadors autònoms socis de societats mercantils, de societats civils privades, de comunitats de béns, de cooperatives o societats laborals, els membres d'òrgans d'administració de societats i els treballadors i treballadores autònoms col·laboradors. b) No disposar de fons alternatius d'ingressos. En aquest sentit, la base imposable de la darrera declaració de la renda de les persones físiques disponible ha de ser igual o inferior a 25.000 euros en cas d'acollir-se al sistema de tributació individual. I d'igual quantia, en relació a la part de la base imposable corresponent al sol·licitant, en cas d'acollir-se al sistema de tributació conjunta. c) Complir les obligacions tributàries davant l'Estat i la Generalitat i les obligacions davant la Seguretat Social o bé disposar de la corresponent resolució de pròrroga, ajornament, moratòria o qualsevol altra condició especial dels seus deutes amb l'Estat, la Generalitat i la Seguretat Social. Aquest compliment s'ha de mantenir al llarg de tot el procediment: en el moment de presentació de la sol·licitud, abans de la resolució d'atorgament i abans de rebre qualsevol pagament. Pel que fa a les quotes a la Seguretat Social s'aplicarà el criteri establert a l'article 17.1.c) del RDL 8/2020, de 17 de març. d) Estar en situació d'alta al RETA, com a mínim, durant el primer trimestre del 2020. e) Tenir el domicili fiscal i, si escau, el centre de treball de la persona sol·licitant de la subvenció en un municipi de Catalunya. f) En el cas de persones joves que han estat beneficiàries de l'ajut regulat a la Resolució TSF/1985/2019, de 15 de juliol, per la qual s'obre la convocatòria per a la concessió de subvencions per afavorir l'autoocupació de joves inscrits al programa de Garantia Juvenil per a l'any 2019, només poden accedir a aquest ajut aquelles que, en data 1 de març de 2020, ja els hagi finalitzat l'àmbit temporal d'aplicació de l'ajut atorgat en l'esmentada subvenció. g) Haver suspés la seva activitat econòmica com a mesura derivada de l'aplicació del Reial Decret 463/2020, de 14 de març, pel qual es declara l'estat d'alarma per a la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada pel COVID-19, modificat pel Reial Decret 465/2020 i normes concordants. h) Haver patit una reducció dràstica i involuntària de la seva facturació en el mes de març de 2020, en comparació amb el mateix mes de l'any anterior, com a conseqüència dels efectes del COVID-19. En el cas de persones treballadores autònomes amb una antiguitat al RETA inferior a 1 any en comparació amb la mitjana dels resultats mensuals des de l'alta al RETA. |
El formulari de sol·licitud normalitzat està disponible a l'apartat Tràmits del web de la Generalitat de Catalunya i al portal corporatiu de tramitació Canal Empresa Termini de presentació de sol.licituds: Un mes a comptar des del dia següent a la data de publicació al DOGC, o sigui, fins el dia 4 de maig de 2020. |
|
Generalitat |
Particulars i Empreses |
Reducció del 50% del cànon de l’aigua, amb caràcter universal, per a tots els usuaris domèstics durant els mesos d’abril i maig.
Reducció del 50% al món empresarial, aplicant del cànon que paguen les indústries i la resta d’activitats econòmiques.
Col·lectius més vulnerables que ja avui s’estan beneficiant del cànon social zero en el primer tram (o aquells que hi puguin entrar a partir d’aquesta nova crisi provocada pel virus COVID-19), ampliem la gratuïtat del cànon social la resta de trams en cas que el seu consum se situï per sobre del primer tram. |
Decret Llei aquí Tarifa social del cànon de l'aigua aquí
|
||
Generalitat |
Establiments turístics d’allotjaments, guies de turisme, empreses turístiques de mediació, agències de viatges, DMC, OPC, establiments i activitats d'interès turístic,... |
El Govern, a través del Departament d’Empresa i Coneixement, ha activat aquest una nova línia d’ajuts, en forma de prestació econòmica directa (2.500 euros en un únic pagament a bestreta), dotada de dos milions d’euros i pensada per a professionals i microempreses que desenvolupen les seves activitats en el sector turístic afectades pel COVID-19. |
Tenir un màxim de 5 treballadors i fins un volum anual de facturació de 500.000 €. Acreditar estar donats d’alta al Registre Turístic de Catalunya (en el cas que tinguin l’obligació de ser-hi) i degudament legalitzats com a mínim des del 15/3/2019. Caldrà mantenir l’activitat com a mínim per un període d’un any des de l’atorgament de l’ajut. Compatibilitat: aquest ajut és compatible amb qualsevol altre que puguin tenir dret a excepció d’aquells que derivin o tinguin causa en el tancament definitiu de l’activitat.
|
Ajuts a microempreses i professionals del sector turístic per pal·liar els efectes de la COVID-19
|
|
Generalitat |
Treballadors |
Alta demandant d'ocupació al SOC, aquesta inscripció és gratuïta i voluntària, amb l'excepció de les persones perceptores de prestacions per desocupació per a les quals és un tràmit obligatori. La poden fer les persones en situación d'atur i les que, tot i treballant, volen millorar la feina. |
Aquest tràmit ara es pot realizar sense certificat digital. |
Formulari d'inscripció aquí |
|
Generalitat |
Empreses, autònoms i consum domèstic |
Cànon aigua, aplicarà una reducció del 50% del cànon que paguen les indústries i la resta d'activitats econòmiques (petites i mitjanes empreses, comerços i autònoms) així com el consum domèstic. |
Aplicació directa, no és necessari realizar cap tràmit |
Més informació aquí |
|
Generalitat |
Empreses Culturals |
L'ICEC concedirà préstecs per finançar les necessitats de circulant d'entitats i empreses culturals amb la producción, distribució, comercialització i difusió, que s'hagin vist afectades per la situació derivada del Covid-19. |
Accediu a l'enllaç aquí |
||
Estat |
Empreses i autònoms |
Allotjaments turístics, es suspèn l’obertura al públic els establiments d’allotjament turístic, excepte per a tasques de vigilància, seguretat i manteniment |
Excepcionalment poden continuar amb l’activitat aquells establiments amb clients allotjats abans de la declaració de l’estat d’alarma, sempre i quan aquest puguin disposar de les infraestructures en les seves habitacions per desenvolupar les activitats de primera necessitat. |
Ordre SND/257/2020, de 19 de març, per la qual es declara la suspesa l’obertura al públic d’establiments d’allotjament turístic. |
Accediu a l'enllaç aquí |
Generalitat |
Empreses i treballadors |
Prestació servei forma presencial, s’estableix la distància d’1,5 mestres per aquelles centres de treball que romanguin oberts per ser serveis essencial o el RD 463/2020 no preveu els seu tancament. Excepte personal sanitari, professionals serveis socials, forces i cossos de seguretat. |
Resolució TSF/759/2020, de 22 de març, per la qual es concreten les mesures de distància entre treballadors i treballadores i amb les persones usuàries amb les quals interactuen en els centres de treball |
Accediu a l'enllaç aquí |
|
Generalitat |
Autònoms |
Ajut, en forma de prestació econòmica, de fins a 2.000 euros per a les persones treballadores autònomes (RETA). Atorgament per concurrència no competitiva* i fins exhaurir el crèdit pressupostari (*) El Decret estableix l’atorgament per concurrència no competitiva mentre que l’enllaç web parla de concurrència competitiva. |
Estar donats d’alta al règim especial de treballadors autònoms de la Seguretat Social (RETA), i amb domicili fiscal a Catalunya. |
Article 15, Decret Llei 7/2020, de 17 de març, de mesures urgents en matèria de contractació pública, de salut i gestió de residus sanitaris, de transparència de transport pública i en matèria tributària i econòmica. |
Enllaç Treball Gencat aquí Enllaç Canal Empresa aquí |
Generalitat |
Empreses i autònoms |
En l’àmbit, suspensió dels terminis de presentació i ingrés de tributs propis de la Generalitat de Catalunya i dels tributs cedits. Suspensió de la presentació d’autoliquidacions i pagaments del tributs fins que es deixi sense efecte l’estat d’alarma establert pel RD 463/2020. |
Article 14, Decret Llei 7/2020, de 17 de març, de mesures urgents en matèria de contractació pública, de salut i gestió de residus sanitaris, de transparència de transport pública i en matèria tributària i econòmica. |
Agència Tributària de Catalunya Accediu a l'enllaç aquí |
|
Generalitat |
Emprenedors, autònoms, microempreses pimes. |
L’ ICF finança a emprenedors, autònoms, micro empreses, pimes i grans empreses mitjançant un ampli ventall de productes i instruments financers centrats en préstecs, avals i capital risc. |
Consultar requisits de les diferents línies de crèdit: |
Enllaç web ICF aquí |
|
Generalitat |
Pimes catalanes |
L'Institut Català de Finances i Avalis de Catalunya avalen el 80% dels préstecs de les entitats financeres amb la finalitat de cobrir les necessitats de liquiditat de les pimes catalanes a conseqüència de la situació derivada del COVID-19. |
Imports superiors a 100.000,00 €. |
Accediu a l'enllaç aquí |
|
Estat |
Tothom en general |
Suspensió dels terminis administratius, de prescripció i caducitat. |
Disposició addicional tercera i quarta del Reial Decret 463/2020, de 14 de març, pel qual es declara l'estat d'alarma |
||
Estat |
Empreses i autònoms |
Ajornament deute tributari, declaracions-liquidacions i autoloquidacions les quals el termini d'ingrés finalitzi entre el 13 de març i el 30 de març |
No superar els 6.010.121,04 € en volum d'operacions. |
Article 14 Reial Decret Llei 7/2020, 12 de març, pel qual s'adopten mesures urgents per a respondre a l'impacte econòmic del COVID-19 |
Agència tributària Accediu a l'enllaç aquí |
Estat |
Empreses turístiques, comerç i hoteleria |
Podran aplicar una bonificació del 50% en les quotes empresarials a la seguretat social per contingències comunes i professionals. |
Empreses vinculades al turisme, Amb activitat econòmica durant els mesos de febrer a juny. |
Article 13 Reial Decret Llei 7/2020, 12 de març, pel qual s'adopten mesures urgents per a respondre a l'impacte econòmic del COVID-19 |
Tresoreria General de la Seguretat Social Es tramitarà pel SISTEMA RED o RED DIRECTE Accediu a l'enllaç aquí
|
Estat |
Empreses i autònoms del sector turístic |
Institut de Crèdit Oficial ofereix fins a 500.000€ per finançar necessitats de liquiditat a empreses i emprenedors amb CNAE del sector turístic i activitats connexes |
Autònoms i empreses amb domicili social al territori nacional |
ICO Enllaç web ICO aquí |
|
Estat |
Autònoms i treballadors assalariats |
Es considera accident de treball els períodes d'aïllament o contagi provocats pel virus COVID-19 |
A la data que és declari l’aïllament trobar-se d’alta en qualsevol dels règims de la Seguretat Social |
Reial Decret Llei 6/2020, de 10 de març, article 5 |
Òrgan | Afecta a | Mesura | Requisits | Documentació Consulta | Lloc de Tramitació |
---|---|---|---|---|---|
Estat |
Treballadors en general |
Subsidi per desocupació, l'entitat gestora prorrogarà d'ofici la percepció del subsidi en el casos de pròrroga semestral. Subsidi majors de 52 no s'interromprà per presentació de la declaració anual de rendes fora de termini. |
Article 27 Reial Decret Llei 8/2020 de mesures urgents i extraordinàries per fer front a l'impacte econòmic i social del COVID-19. |
Servicio Público de Empleo (SEPE) Informació SEPE aquí. |
|
Estat |
Treballadors en general |
Prestació per desocupació, les altes inicials o per reprendre la prestació o el subsidi tramitades fora de termini no suposarà la reducció de la duració del dret a la prestació. |
Article 26 Reial Decret Llei 8/2020 de mesures urgents i extraordinàries per fer front a l'impacte econòmic i social del COVID-19 |
Servicio Público de Empleo (SEPE) Accediu a l'enllaç aquí Més informació SEPE aquí |
|
Estat |
Treballadors fix discontinu |
Prestació per desocupació, contractes suspesos o reducció de jornada de treball per causes previstes a l'article 47 de l'Estatut dels Treballadors, dret a una nova prestació per desocupació durant un màxim de 90 dies. |
Suspensió de l'activitat o reducció de jornada pel COVID-19 durant períodes normals d'activitat |
Article 25 Reial Decret Llei 8/2020 de mesures urgents i extraordinàries per fer front a l'impacte econòmic i social del COVID-19. |
Serà l’empresa qui tramitarà la petició juntament amb l’ERTE. El SEPE informarà com realitzar el tràmit. SEPE Mesures Covid-19 aquí Informació SEPE aquí |
Estat |
Socis treballadors de societats laborals o cooperatives de treball |
Prestació per desocupació, contractes suspesos o reducció de jornada de treball per causes previstes a l'article 47 de l'Estatut dels Treballadors |
Cotitzar per desocupació. Ser soci abans de l'inici de la vigència del RDL 8/2020. |
Article 25 Reial Decret Llei 8/2020 de mesures urgents i extraordinàries per fer front a l'impacte econòmic i social del COVID-19. |
Serà l’empresa qui tramitarà la petició juntament amb l’ERTE. El SEPE informarà com fer el tràmit. SEPE Mesures Covid-19 aquí Informació SEPE aquí |
Estat |
Treballadors |
Prestació per desocupació, contractes suspesos o reducció de jornada de treball per causes previstes a l'article 47 de l'Estatut dels Treballadors |
No hi ha període mínim de carència per poder sol·licitar la prestació. Contractes formalitzats abans de l'inici de la vigència del RDL 8/2020. |
Article 25 Reial Decret Llei 8/2020 de mesures urgents i extraordinàries per fer front a l'impacte econòmic i social del COVID-19. |
Serà l’empresa qui tramitarà la petició juntament amb l’ERTE. El SEPE informarà com realitzar el tràmit. SEPE Mesures Covid-19 aquí Informació SEPE aquí |
Òrgan | Afecta a | Mesura | Requisits | Documentació Consulta | Lloc de Tramitació |
---|---|---|---|---|---|
Estat |
Empreses i autònoms |
Àmbit tributari, ampliació dels terminis de pagament de deute tributari regulats article 62 punt 2 i 5 Llei 58/2003 fins el 30/04/20. Ampliació d'altres terminis previstos a l'article 62 punt 2 i 5 Llei 58/2003 fins el 20/04/2020. |
Article 33 Reial Decret Llei 8/2020 de mesures urgents i extraordinàries per fer front a l'impacte econòmic i social del COVID-19. |
Agència Tributària Accediu a l'enllaç aquí |
|
Estat |
Empreses i autònoms |
Finançament, línia d'avals per a les empreses i autònoms desenvolupat pel Consell de Ministres de 24/03/2020 |
Article 29, 30 i 31 Reial Decret Llei 8/2020 de mesures urgents i extraordinàries per fer front a l'impacte econòmic i social del COVID-19. |
Línees ICO aquí. Més informació aquí. Publicació al BOE amb el primer tram de línees ICO aquí. |
|
Estat |
Empreses i autònoms |
Quotes a la seguretat social, contractes de treball suspesos i reduccions de jornada autoritzades per força major temporal vinculats al COVID-19 exoneració del pagament de les quotes empresarials i dels conceptes de recaptació conjunta. Empreses menys de 50 treballadors 100% exoneració Empreses mes de 50 treballadors 75% exoneració |
Còmput treballadors a 29/02/20. Comunicació a la TGSS treballadors suspesos i/o amb reducció de jornada i el període de suspensió i/o reducció. |
Article 24 Reial Decret Llei 8/2020 de mesures urgents i extraordinàries per fer front a l'impacte econòmic i social del COVID-19. |
Tresoreria General de la Seguretat Social Es tramitarà pel SISTEMA RED o RED DIRECTE Accediu a l'enllaç aquí |
Estat |
Empreses i autònoms |
Interromput el període de devolució de productes comprats per qualsevol modalitat presencial com on-line. |
Article 21 Reial Decret Llei 8/2020 de mesures urgents i extraordinàries per fer front a l'impacte econòmic i social del COVID-19. |
||
Estat |
Autònoms i socis treballadors cooperatives de treball (RETA i RETM) |
Prestació cessament activitat, per un període d'un mes o fins que finalitzi l'estat d'alarma els autònoms podran sol·licitar la prestació per cessament de l'activitat. |
En situació d'alta en el moment de la declaració d'estat d'alarma (RETA o RE treballadors del mar). Reducció del 75% de la facturació. Estar al corrent de pagament de les quotes seguretat social (30 dies per ingressar quotes no pagades). |
Article 17 Reial Decret Llei 8/2020 de mesures urgents i extraordinàries per fer front a l'impacte econòmic i social del COVID-19 |
Al SEPE si la cobertura la realitza l’INSS Accediu a l'enllaç aquí A la Mútua col·laborada que tingui coberta la prestació. A l’Institut Social de la Marina si és la que cobreix la contingència |
Estat |
Empreses i autònoms en general |
Deute hipotecari els empresaris o autònoms podran sol·licitar la moratòria en el pagament de la hipoteca per l'adquisició de la seva vivenda habitual. |
Veure els requisits que estableix l'article 9 i 11 del RDL 8/2020 |
Article 8 i 9, Reial Decret Llei 8/2020 de mesures urgents i extraordinàries per fer front a l'impacte econòmic i social del COVID-19. |
La sol·licitud s’haurà de presentar davant l’entitat creditora aportant la documentació que estableix l’article 11 del RDL 8/2020 |
Estat |
Empreses en general |
Prevenció de Riscos, aquelles empreses que hagin reorganitzat la prestació de servei amb teletreball, el treballador podrà realitzar de forma excepcional l'avaluació de riscos laborals mitjançant autoavaluació. |
Compliment de l'article 16 de Llei 31/1995, de Prevenció de Riscos Laborals |
Article 5, Reial Decret Llei 8/2020 de mesures urgents i extraordinàries per fer front a l'impacte econòmic i social del COVID-19. |
Consultar a la Mútua d' accidents contractada si disposa de formulari per realitzar l’autoavaluació |