Des del març de 2020 els projectes Erasmus+ que tenim a l’Institut de Camarles s’han vist afectats per la Covid-19. A causa de la pandèmia hem hagut de postposar totes les mobilitats previstes : Polònia, Eslovàquia, Romania, Bulgària i les estades dels altres països als nostres pobles. Malgrat tot, hem continuat treballant amb el projecte de forma online i s’ha demanat allargar la durada dels projectes per un any més, per veure si podrem realizar tots els viatges previstos inicialment.
Amb el projecte “Smart Waste Managers” que estan fent els alumnes que ara cursen 4t d’ESO, el curs passat van continuar treballant a casa el tema “Food waste”( Malbaratament del menjar) i van elaborar un llibre online de receptes tradicionals, van elaborar amb els seus grups transnacionals 10 dietes setmanals basades en menjars saludables i que tinguin poc impacte en el medi ambient així com receptes basades amb les sobres del dia anterior. Vam deixar per al setembre la creació del compost i l’anàlisi d’aquest, ja que no podíem anar a l’institut. Però tan aviat vam començar el nou curs es va posar en marxa l’elaboració del compost i ara el farem servir per al nostre hortet ecològic. Aquest curs, durant el primer trimestre vam començar a treballar en el tema “Clothes Waste” (malbaratament de la roba). Vam elaborar presentacions juntament amb els alumnes dels altres països sobre diferents teixits així com els texà, cotó, seda, pana, acrílics… recopilant informació de quant es llença cada any, quanta energia es gasta per fabricar-los, quant reciclem… Vam tenir diferents trobades online amb els alumnes dels altres països per contrastar informació i crear les presentacions. Vam analitzar els diferents materials al laboratori per mitjà de la combustió i vam analitzar els seus components. També vam crear vídeos per donar idees de com reutilitzar la roba vella o que no ens va bé. Durant el segon i tercer trimestre treballem un nou concepte “Energy waste” ( malbaratament de l’energia). Hem analitzat les nostres factures de la llum , entenent els diferents conceptes que trobem, i hem vist quins mesos consumim més i quins menys, hem atès una conferència online per una experta en energia d’Alaska per poder després fer presentacions sobre diferents tipus d’energia amb els nostres companys transnacionals i aquestes les hem presentat online també i hem fet vídeos Tik-Tok per donar consells de com estalviar energia. Amb el projecte “Integrated Learning Challenges” que aquest curs estan fent els alumnes de 3r d’ESO, estem treballant activitats de llengua i literatura. Aprofitant el tema del Coronavirus, vam fer algunes activitats de vocabulari, opinió, articles… sobre el tema. Després vam continuar treballant el tema de l’aigua en les nostres literatures: la seva simbologia, com es tracta el tema tant a la poesia i narrativa catalana i espanyola i a les altres literatures dels altres països. Entre tots els alumnes de tots els països han elaborat la lletra de la cançó del projecte i el professor de música de l’institut ha elaborat la música i ara farem la gravació. En parelles internacionals els alumnes han creat poemes sobre el tema de l’aigua i també en grups internacionals han investigat sobre narratives famoses on el tema de l’aigua és present i a partir d’aquestes han fet adaptacions i han escrit les seves pròpies històries amb l’app “Story Jumper”. En dilluns es reuneixen els alumnes de cada grup transnacional per treballar les històries. Hem fet un concurs de fotografía i estem treballant en un e-book sobre les nostres tradicions.
Per tant, els projectes han continuat vius i tant alumnes com professors hem estat treballant perquè aquests vagin endavant i aconseguim els objectius fixats des d’un principi. Ara només desitgem que el pròxim curs puguem realitzar tots els viatges previstos i així poder conèixer millor els nostres companys i poder acabar els projectes amb la satisfacció d’haver superat tots els entrebancs i tenir uns grans productes finals.