El Congrés aprova una Proposició no de Llei impulsada per Junts a petició de l’Ajuntament de l’Aldea, per revisar la senyalització i les limitacions vigents al tram ebrenc de l’N-340
El grup parlamentari de Junts per Catalunya al Congrés dels Diputats ha aconseguit aprovar una Proposició no de Llei que reclama al Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible l’adaptació de la senyalització i les restriccions de la carretera N-340 al seu pas per les Terres de l’Ebre. La iniciativa sorgeix a instàncies de l’Ajuntament de l’Aldea, que des de fa temps denúncia que les actuals condicions de la via no s’adeqüen a la nova realitat del trànsit.
Xavier Royo, Alcalde de l’Aldea: “Abans que s’alliberés l’AP-7 entre l’Aldea i Salou, i davant l’elevada sinistralitat de l’N-340, es van aplicar mesures com la limitació de velocitat a 90 km/h i la col·locació d’una línia contínua entre l’Aldea i l’Hospitalet de l’Infant. En aquell moment, la via era molt transitada per camions”. No obstant això, “amb la prohibició del pas de camions per carreteres com l’N-340 a finals del 2018 i, sobretot, amb la gratuïtat de l’AP-7 des de gener del 2020, el trànsit s’ha desplaçat gairebé completament a l’autopista, deixant l’N-340 com una via secundària amb poc trànsit i ús majoritàriament local”.
Tot i aquesta evolució, les restriccions a l’N-340 no s’han modificat. “Ara, molts veïns i veïnes del territori optem per evitar l’AP-7, saturada i amb elevada accidentalitat, i utilitzem l’N-340. Però, tot i el seu poc trànsit, la línia contínua ens impedeix avançar i converteix la carretera en una via lenta i poc funcional”, lamenta Royo. “Els motius que van justificar la línia contínua —com el trànsit dens o la presència de camions— ja no existeixen. Demanem que es retorni la senyalització que hi havia abans i que es garanteixi una mobilitat segura però també àgil entre les comarques ebrenques i l’àrea del Camp de Tarragona”.
L’N-340 ha estat històricament una via de pas molt transitada, amb elevats índexs d’accidentalitat. Per reduir el risc, es van aplicar mesures com la prohibició d’avançaments amb línia contínua o la limitació de velocitat. Amb la gratuïtat de l’AP-7, però, la situació ha canviat radicalment: l’N-340 ha quedat pràcticament relegada al trànsit local, mentre que l’AP-7 ha esdevingut una via extremadament congestionada i vulnerable a qualsevol incidència, ja que només compta amb dos carrils per sentit.
L’Alcalde de l’Aldea Xavier Royo remarcava que cal escoltar el territori: “Esperem que des de l’Estat espanyol es tinguin en compte les recomanacions que fem des del territori i que es posin en marxa actuacions per facilitar una mobilitat segura, ràpida i adequada a la realitat actual. Una N-340 amb condicions més adequades permetria descongestionar l’AP-7 i millorar la mobilitat entre les Terres de l’Ebre, Tarragona i Barcelona”.
Amb la Proposició no de Llei aprovada el Congrés dels Diputats insta el Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible a: