Esteu aquí

El proper dia 15 de juny obrirà el PUNT d’ATENCIÓ BASE de l’Aldea

02 juny 2020
Alcaldia

El proper dia 15 de juny obrirà el PUNT d’ATENCIÓ BASE de l’Aldea

Des de l’Ajuntament us informem que els ciutadans que disposen de certificats electrònics poden entrar al portal de BASE ( https://www.base.cat/ ) i identificant-se poden descarregar-se les cartes de pagament i pagar electrònicament d'aquells padrons que ja estaven traspassats (com per exemple IVTM). Per tant, ja que els terminis d'inici continuaven vigents i l’únic que s'ha modificat és la finalització, aquelles persones que ha volgut pagar, ho han pogut fer perquè el sistema estava preparat electrònicament (amb certificat digital). Us informem també que el proper dia 15 de juny obrirà atenció al públic el PUNT d'ATENCIÓ BASE de l'Aldea, amb cita prèvia .

Els usuaris que necessitin acudir a les oficines i als punts d’atenció de BASE hauran de sol·licitar cita prèvia a través del web www.base.cat o trucant a les oficines de BASE, d’aquesta manera s’agilitzaran les gestions i s’evitaran temps d’espera i la concentració de persones en l'actual situació de pandèmia.

Aquests telèfons estaran operatius a partir del 8 de juny.

Tel. 977504411 

Tel. 977253400

Les oficines d’atenció al públic de BASE Gestió d’Ingressos reobriran el proper dilluns 8 de juny i els punts d’atenció d’aquest organisme autònom de la Diputació de Tarragona també ho faran, a partir del 15 de juny. Els usuaris que necessitin acudir a les oficines i als punts d’atenció de BASE hauran de sol·licitar cita prèvia a través del web www.base.cat o trucant a l’oficina corresponent, d’aquesta manera s’agilitzaran les gestions i s’evitaran temps d’espera i la concentració de persones en l'actual situació de pandèmia.

El nou calendari fiscal de BASE amplia els terminis per facilitar la liquidació de tributs i habilita noves modalitats de pagament en benefici de la ciutadania
https://bit.ly/2U0puQM

BASE Gestió d'Ingressos (www.base.cat), l'organisme autònom de la Diputació de Tarragona encarregat de gestionar els ingressos delegats per ajuntaments, ens independents i altres administracions, ha ampliat els terminis de pagament dels tributs per facilitar el compliment de les obligacions tributàries de famílies, autònoms i empreses. Els pagaments havien quedat aturats al març a causa de la pandèmia de la Covid-19, i ara la recaptació es reprèn amb noves dates que allarguen els terminis en un o dos mesos en funció del tipus de tribut i de l'ajuntament en qüestió. Els nous terminis de pagament dels tributs es poden consultar a www.base.cat.

Pel que fa a les noves modalitats de pagament que ha impulsat BASE per fer efectius els tributs i els altres ingressos de dret públic, la ciutadania pot optar a les següents opcions:

- La carta de pagament, que es pot descarregar sense certificat digital, a www.base.cat

- Fraccionant el pagament en 6 mesos, mitjançant el pagament personalitzat

- Pagament amb targeta, a la seu electrònica de BASE o trucant per telèfon a les oficines de BASE

- Domiciliant els tributs, a la seu electrònica de BASE o trucant per telèfon a les oficines de BASE

- Presencialment, amb cita prèvia, a les oficines de BASE, a partir del 8 de juny, o al punt d’atenció de BASE, a partir del 15 de juny.

A més, per orientar la ciutadania en la resolució dels seus tràmits i per atendre'n consultes, es reforça l’atenció telefònica, per correu electrònic i a través de les sol·licituds telemàtiques de la seu electrònica de BASE.

D'ençà de l'inici de l'estat d'alarma, la Diputació de Tarragona manté les bestretes als ajuntaments que ofereix a través de BASE-Gestió d’Ingressos, malgrat que aquest organisme autònom n'hagués aturat provisionalment el cobrament per la crisi i, per tant, no hagi rebut ingressos durant tot aquest temps. Amb el manteniment de les bestretes, la Diputació contribueix a la viabilitat econòmica de molts ajuntaments, especialment dels més petits, ja que permet que puguin continuar atenent els seus pagaments. En aquest mateix sentit, i atès que la situació de pandèmia continua, el darrer ple de la Diputació, celebrat el passat 8 de maig, va aprovar ampliar fins a 175M€ el límit màxim establert per a les operacions de tresoreria de BASE, que el ple del 29 de novembre de 2019 havia fixat en 100M€. D'aquesta manera es garanteix el finançament i la disponibilitat de tresoreria necessaris per al pagament de les bestretes mensuals ordinàries a tots els ens locals als quals aquest organisme presta els serveis de recaptació delegada.